Twijfel aan Amerikaanse merkdenken groeit

Nog harder roepen helpt niet. Uiteindelijk ontsnapt ook de communicatiebranche niet aan eerlijke communicatie. De grote vraag: is er een antwoord mogelijk op het Amerikaanse merkdenken? 'Het merk is de heroïne van de zakelijke wereld.' Voorbeelden van identiteitsdenken ziet Brandt al in de communicatie van Hyundai, Imtech en Gulpener. Die laatste onderneming besloot als Limburgse bierbrouwer alleen nog ingrediënten te gebruiken uit de omgeving - ook al moest daarvoor speciaal hop worden aangeplant. Pas later bleek die keuze - door lagere distributiekosten - uit te pakken als een concurrentievoordeel.
(1-2-2006 1:11:00-Het Financieele Dagblad (basic))

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199