Persbericht: De Monnik Dranken Oldenzaal koopt aandelen terug en neemt deel import en groothandelsactiviteiten over van Koninklijke Distilleerderij M. Dirkzwager Schiedam

De Monnik Dranken heeft de door Koninklijke Distilleerderij M. Dirkzwager B.V. (“KDD”) gehouden aandelen in het geplaatste kapitaal van De Monnik Dranken teruggekocht. Hiermee is het volledige aandelenkapitaal in De Monnik weer in handen van de familie olde Monnikhof gekomen. Sinds 1986 was KDD mede aandeelhouder.

De Monnik Dranken neemt tevens de groothandelsactiviteiten van Delcave en de import- en merkenactiviteiten van Intercaves over van KDD. De integratie van de activiteiten zal in de komende vier maanden gefaseerd gebeuren. De handelsnaam Intercaves zal behouden blijven voor de merkvertegenwoordigingen en de importeurschappen.

Hans Olde Monnikhof, directeur van het familiebedrijf De Monnik Dranken dat al sinds 1918 bestaat: “de overname van de desbetreffende activiteiten was voor ons een unieke kans die we met beide handen hebben aangegrepen. Het terugkopen van de door KDD gehouden aandelen in het geplaatste kapitaal van De Monnik Dranken waarborgt de continuïteit en strategische koers van ons bedrijf. Daarnaast sluiten de activiteiten van Delcave en Intercaves naadloos aan op onze huidige core business en zijn wij ervan overtuigd dat wij de volgende stap kunnen zetten op een Monnik waardige manier waarbij een goede service naar stakeholders centraal zal blijven staan.’’

‘’Gezien onze vergaande samenwerking tussen De Monnik en KDD en het feit dat KDD zich meer gaat richten op haar andere activiteiten is het een logische en strategische stap voor beide partijen. Voor al onze relaties verandert er in feite niets. Wij zijn ervan overtuigd dat deze transactie van toegevoegde waarde zal zijn voor onze relaties en voor De Monnik Dranken. ‘’ aldus Cees Dirkzwager, directeur van Koninklijke Distilleerderij M. Dirkzwager.

Bron: persbericht De Monnik Dranken.

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199