Martini terug in Formule-1

LONDEN, 24 februari - Nu de mogelijkheden voor tabaksproducenten om publicitair aan de weg te timmeren voor hun producten steeds beperkter worden, proberen de Formule-1 teams meer andere merkartikelfabrikanten aan zich te binden. Met name producenten van bier en andere alcoholhoudende dranken komen daarbij in beeld. Was Foster al een grote sponsor van snelheidssporten; nu heeft ook Bacardi aangekondigd dat het merk Martini weer de baan opgaat en wel als sponsor van het Ferrari Formule-1 team. Al in 1951 sierden de eerste racewagens in de typische Martini-outfit tijdens de Grand Prix van Spanje.
In 1968 werd het eerste eigen Martini racingteam opgericht. Drie jaar later won het met een Porsche 917 S de 24-uur race van Le Mans. Van 1972 tot en met 1972 was het team ook operationeel in de Formule-1 met Brabham en Lotus. Maar het was vooral in het ralleycircuit dat het team (onder meer met Lancia’s) de beste resultaten boekte. Naast sponsorring van een raceteam gaat Martini ook een tv-programma (33 afleveringen in 6 talen) maken rond de glitter en glamour van het Formule-1 circus. In maart zullen de eerste afleveringen op tv te zien zijn.

Bron: Slijtersvakblad

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199