De kracht van de nationale food week

E√©n plus √©√©n maakt drie Op 3 april 2005 gaat de tweede editie van de nationale food week van start. H√©t culinaire vakevenement voor de hele foodbranche. Kenmerkend voor de nationale food week is de brede opzet van het evenement, dat zich zowel op de horeca als de retail en food service richt. Dat biedt tal van voordelen voor de deelnemers, die zich niet alleen aan hun bestaande contacten kunnen presenteren, maar daarnaast ook hun netwerk verder kunnen uitbreiden. Verder is het d√© plek om idee√ęn en inspiratie op te doen, want als platform van de foodbranche is er op de nationale food week van alles te zien en doen op culinair gebied. Zo vinden er verschillende wedstrijden plaats, wordt er live gekookt in het Kooktheater, is er een speciale afdeling out-of- home en kan men aanschuiven voor diverse proefsessies in het Wijntheater. Aan het centrale thema van deze editie, Voeding en Gezondheid, worden verder verschillende congressen, workshops en debatten gekoppeld. Voeding en gezondheid Als thema van de nationale food week 2005 is door de adviescommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van onder meer Albert Heijn, Douwe Egberts BV, Friesche Vlag en Heineken Nederland, unaniem gekozen voor het onderwerp ¬ďVoeding en Gezondheid¬í. Hiermee wordt ingespeeld op de heersende trend dat voeding niet alleen lekker maar vooral ook verantwoord moet zijn. Vers geperste sapjes voor onderweg vinden gretig aftrek bij de consument, steeds meer producten verschijnen in een light- of anderszins ¬ďgezonde¬Ē variant en wil je een biologisch verantwoord eitje eten dan adopteer je gewoon via internet je eigen kip. Anderzijds is vetzucht hard op weg doodsoorzaak nummer √©√©n te worden en neemt het aantal mensen met een voedselallergie steeds verder toe. Tijdens de nationale food week zal dit thema door tal van experts tegen het licht worden gehouden. Meedenken met je deelnemers Ditte Ooms, projectmanager: ¬ďDe kracht van de nationale food week ligt in de brede opzet van dit evenement. Daar moet je als deelnemer optimaal gebruik van maken. Wij denken daarin als organisatie graag actief met de deelnemers mee. Niet alleen hebben wij de kennis in huis als het gaat om de juiste ingredi√ęnten voor een geslaagde beursdeelname, wij weten bijvoorbeeld ook wie andere deelnemers zijn. Zo kun je, net als dat in de markt gebeurt, op de beursvloer je krachten bundelen. E√©n plus √©√©n maakt immers vaak drie. Ook op andere gebieden denken we graag mee met de deelnemers. Er is immers van alles mogelijk binnen de brede opzet van de nationale food week, het zou zonde zijn als men daar kansen laat liggen.¬Ē Praktisch Datum: 3 t/m 6 april. Locatie: Jaarbeurs Utrecht. Kijk voor meer informatie ook op www.nationalefoodweek.nl Noot voor de redactie, niet voor publicatie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met VNU Exhibitions, Ditte Ooms, tel: 030-295.2767, e-mail: ditte.ooms@vnuexhibitions.com

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199