15 november 2021

De groeiende interesse in No (alcoholvrije) en Lo (alcoholarm) dranken is al geruime tijd merkbaar, maar de verwachting is dat de trend in 2022 volledig volwassen wordt en uitvloeit in een ‘nieuw normaal’. Bij dit nieuwe normaal staat een gezondere levensstijl centraal met bewuste keuzes. De ‘NoLo’ dranken zijn een perfecte aanvulling op deze levensstijl. Binnen dit groeiende segment is de toenemende kwaliteit in productaanbod zéér duidelijk te merken. Naast de meer traditionele keuzes zoals Crodino of alcoholvrij bier, is er ook een opkomst in alcoholvrije mixes voor mocktails. Deze mocktails zijn zelfs beschikbaar in klant en klare vorm, zoals de pre-mix gin & tonic bekend als Duchess. Deze merken maken onderdeel uit van de portfolio van drankendistributeur A Brand New Day. Brand manager Jet Engels ligt dit segment verder toe aan de hand van deze merken. Jet: “De afgelopen jaren is beleving een belangrijk onderdeel van de Nederlandse borrelcultuur geworden. Bier, wijn en een blokje kaas verdwenen van tafel voor mooie glazen gevuld met gin-tonic en Aperol spritz geserveerd met spannende borrelhapjes. Dit luxe gevoel zoeken we nu ook in de NoLo dranken. We zien een alsmaar stijgende lijn in deze categorie, waarbij men aangeeft echte en complexe smaken te willen. Een goede NoLo drank is nauwelijks te onderscheiden van een echte spirit of heeft een zeer uitgesproken recept.”

De consument profiteert erg van de toenemende kwaliteit en aanbod van 0.0 spirits. Zo worden er geen concessies qua smaak en beleving. Het is dé perfecte aanvulling bij sociale events met gezondheid in gedachte. Iedereen heeft wel eens momenten waarop een 0.0 alternatief gewenst is. Denk hierbij aan de ‘bob’ zijn of dat je juist fit wilt zijn voor de volgende dag. Kwalitatieve 0.0 spirits bieden hiervoor dan ook de uitkomst.

Klik hier voor meer informatie over ‘Laten We Het Gezellig Houden’.

#LatenWeHetGezelligHouden

Hoofdthema's