8 november 2021

De alcoholvrije/low alcohol categorie is een bijzonder segment binnen de spirits sector. Steeds meer consumenten streven naar een gezondere levensstijl en gaan doelbewust op zoek naar deze alcoholvrije/low alcohol alternatieven. Bij deze keuze staat de kwaliteit van het product en bewuste consumptie centraal. Om de consument van een mooi en compleet aanbod te voorzien, investeren onze SpiritsNL leden in deze groeiende categorie. Hooghoudt heeft diverse 0.0 producten.

Volgens marketing directeur Martijn Keesmaat zal de groei de komende jaren aanhouden: Bewustwordingscampagnes vanuit de alcoholbranche hebben zonder twijfel een bijdrage geleverd hieraan, maar COVID-19 en de toenemende kwaliteit in het productaanbod hebben deze ontwikkeling verder versneld. De categorie is nog erg klein, maar groeit hard. Het feit dat de meeste grote spelers in de markt low/no op de strategische agenda hebben staan bevestigt dit. De groei van de categorie zal de komende jaren fors blijven, waarbij de kwaliteit van het aanbod nog beter zal worden.

Óók licht Martijn toe hoe Hooghoudt inspeelt op deze ontwikkelingen en de fijne balans tussen een bewuste borrel en de kwaliteit hiervan bewaart. Martijn: Het is mooi dat je als merk in staat bent om de consument op een traditioneel alcoholmoment te laten genieten van een alcoholvrije drank zonder concessies te hoeven doen aan kwaliteit en beleving. 

We hebben vorig jaar ons laag alcoholische aanbod uitgebreid met Hard Seltzers en RTD blikjes. Deze bevatten een lager alcoholpercentage dan wanneer je de mix zelf maakt, ook weer zonder concessies te doen aan smaak.

Klik hier voor meer informatie over ‘Laten We Het Gezellig Houden’.

#LatenWeHetGezelligHouden

Hoofdthema's