VS: MADD wil minder alcoholreclame

'Mothers Against Drunk Driving', een invloedrijke pressiegroep van moeders met opgroeiende kinderen, eist dat ook de reclame van zwak-alcoholische dranken, zoals bier en wijn, worden onderworpen aan strikte beperkingen. MADD wil dat in advertenties voor deze dranken alleen acteurs van boven de 30 optreden en dat in de commercials geen gebruik wordt gemaakt van (strip)figuren, atleten, dieren, symbolen of uitdrukkingen, die jongeren aanspreken. Tevens moet er een verbod komen op alcoholreclame in media, waarvan 90% van de doelgroep bestaat uit jongeren onder de 21 jaar. Daarnaast moet de reclame gekoppeld worden aan boodschappen waarin wordt gewezen op de gevaren van drank achter het stuur. Bron: Foodpress nr 13

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199