Minder drank

Volgens recente cijfers van Nielsen geven consumenten in de VS voorlopig minder uit aan alcoholhoudende drank. De oorzaak is een verandering in de consumptiepatronen. Men drinkt nog wel alcoholhoudende dranken, maar eet thuis (56%) en gaat minder naar het café (37%). 50% zegt ook actief op zoek te gaan naar koopjes, als het gaat om alcoholhoudende drank. 42% koopt groot in. Tip van Nielsen aan de producenten is: introduceer value producten, zodat ook de mensen die krap zitten je drankjes kunnen kopen. Enkele andere feiten uit het Nielsen onderzoek geciteerd door Brandweek: 28% kiest Amerikaanse producten in plaats van import, 25% geeft de voorkeur aan locale producten, 23% houdt vast aan beproefde merken, 24% kiest in het restaurant een goedkopere wijn, 33% bestelt minder drankjes. Volgens Nielsen zullen ook na de recessie de bestedingen aan alcohol beperkter zijn. Slechts 24% van de wijndrinkers verwacht zijn uitgaven weer te verhogen, 21% van de consumenten van sterke drank en 18% van de bierdrinkers.

Bron: Foodpress, nummer 21, 2009

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199