Horeca profiteert van samenwerking Hooghoudt en A Brand New Day

Hooghoudt en A Brand New Day kondigen een verregaande samenwerking aan op het terrein van de horecadistributie. Vanaf 1 maart a.s. draagt Hooghoudt uit Groningen de volledige verkoopactiviteiten van haar gedistilleerd portfolio in het horeca- en Cash & Carry segment over aan A Brand New Day in Breda. De samenvoeging van de portfolio's biedt beide ondernemingen goede mogelijkheden voor verdere groei en vergroot de slagkracht van beide bedrijven binnen dit segment aanzienlijk. Vanaf haar oprichting in 1888 heeft Hooghoudt een grote naam opgebouwd met haar eigen merken zoals Hooghoudt, Royalty en elPicu. De drankenproducent en Hofleverancier richtte zich daarbij van oudsher met succes op de thuisconsumptie via de verkoop in slijterij en supermarkt. Het in 2005 opgerichte A Brand New Day wist juist in betrekkelijk korte tijd met een uitgekiend en vernieuwend concept een sterke positie op te bouwen in de horeca. Het Brabantse bedrijf dreef daarbij op de marketing en verkoop van grote buitenlandse merken en ontbeerde totnogtoe een aanbod van binnenlands gedistilleerd. Door de strategische samenwerking verwacht Hooghoudt haar afzet van gedistilleerd binnen de horeca aanzienlijk te vergroten en tegelijkertijd haar eigen aandacht nog beter te focussen op het slijterij en supermarkt kanaal en jenever, vieux, bessen en beerenburg toevoegen. Door de intensieve samenwerking worden de horeca en Cash & Carry voortaan nog beter en uitgebreider bediend door een gespecialiseerde toeleverancier van sterke dranken. Beide ondernemingen hebben innovatie, betrouwbaarheid, dienstverlening en een grote professionaliteit hoog in het vaandel staan en vullen elkaar in ambitie goed aan. Smaak en kwaliteit staan bij Hooghoudt centraal. Of het nu om de beroemde Jonge Dubbele Graanjenever gaat, de zachtste wodka ter wereld, de karakteristieke Kalmoes Beerenburg of de meest natuurlijke vieux: In essentie komt het steeds weer neer op vakmanschap, vernieuwingsdrang en gevoel voor wat de klant wil. De eigen merken Hooghoudt, Royalty en elPicu drukken die passie uit. Alleen het beste is goed genoeg. ‘Die merkenfilosofie past goed bij A Brand New Day', aldus Frank Mutsaerts, algemeen directeur van Hooghoudt, die de verregaande samenwerking toejuicht met als voornaamste doel het optimaal bedienen van de horeca en Cash & Carry. ‘A Brand New Day heeft een grote expertise als verkoop- en marketingorganisatie met een hele specifieke focus op de horeca. Wij kunnen meeliften in hun fijnmazige distributie. Wat fantastische kansen biedt voor onze merken in de horeca en Cash & Carry'. A Brand New Day dankt haar sterke groei in de afgelopen jaren aan de frisse benadering van de markt, een innovatief concept, grote ervaring met brandbuilding en het meedenken met horecaondernemers bij het vergroten van de afzet. Professioneel en onafhankelijk, een jong bedrijf met een vernieuwend concept. Hulp bij de promotie, de marketing en het organiseren van activiteiten dragen bij aan een hogere omzet van de klant. ‘Het bieden van zo'n totaalpakket spreekt Hooghoudt buitengewoon aan, in de marketing en verkoop van sterke dranken schuilt onze specifieke kracht', aldus algemeen directeur Ruud Goesten van A Brand New Day. ‘In de horecamarkt zijn wij nu al een van de grootste. De samenwerking met Hooghoudt completeert ons pakket. We geloven allebei in de branding van sterke merken en productontwikkeling. Door dit huwelijk binnen één afzetkanaal kunnen we elkaars kwaliteiten en filosofie mooi aanvullen en versterken'.

(Bron: Persbericht Hooghoudt / A Brand New Day dd 08-02-2010)

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199