Google staat banners toe voor sterke drank

Vanaf 13 januari staat Google ook in Nederland toe om te adverteren voor sterke drank en likeuren. De nieuwe policy is overigens alleen van toepassing voor uitingen die branding tot doel hebben. Adverteren om directe verkoop te genereren blijft verboden. In de VS werden de richtlijnen voor Adwords voor alcoholhoudende dranken al eerder verruimd. Sinds december is het daar mogelijk om te adverteren op zoektermen voor sterke drank en likeuren. Iets daarvoor werden de richtlijnen voor bier versoepeld. Ook op andere fronten is bij Google een trend waarneembaar in de richting van het versoepelen van de strikte richtlijnen voor Adwords. Zo is het nu - naast de VS - ook in de UK toegestaan om op merknamen van concurrenten te adverteren en om aan gokken gerelateerde advertenties te plaatsen. Kritische volgers van Google zien in het nieuwe beleid van Google een reactie op sterke druk van aandeelhouders die omzetgroei eisen.

Bron: www.adformatie.nl dd. 14-01-2009

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199