Glas heeft voorkeur

Uit een onderzoek van het FEVE, de Europese federatie voor glasverpakkingen, blijkt onder meer een voorkeur van de Nederlandse consument voor glas. In Europa geeft 74% van de consumenten de voorkeur aan glas als verpakkingsmateriaal voor hun levensmiddelen en drank. In Nederland is dat percentage 75. 76% van de Nederlandse consumenten is ervan overtuigd dat glasverpakking het meest geschikt is voor het behouden van de oorspronkelijke smaak en voedingswaarde van hun levensmiddelen en dranken. Net zoals de meeste Europese consumenten kiezen Nederlanders voor glas vanwege zorgen over de effecten die sommige verpakkingsmaterialen kunnen hebben op de producten en vanwege de status. 86% van de Nederlandse consumenten vindt dat glasverpakking een gelegenheid speciaal maakt en extra glans geeft, status aan een product toevoegt en ook toegevoegde waarde aan een product kan geven.

Bron: Foodpress, nummer 19, 2009

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199