Gin wordt de drank van 2012

De dranktrend van dit jaar is gin. Dat vertelde Vincent van Dijk, trendwatcher, tijdens zijn presentatie "Horecatrends 2012’ op de Horecava. Ook vertelde hij dat de consument niet bang wordt van de recessie. ‘Verras de consument en laat duidelijk weten welk product je in huis hebt’, aldus de trendwatcher. Van Dijk noemde zijn trendlist de ‘Happy Recessie’. De bistro is weer helemaal terug, aldus Van Dijk. ‘Restaurants lopen leeg. Mensen willen duidelijkheid en kiezen daarom voor een goed stuk vlees. De combinatie steaks en bier wordt het helemaal’. De horeca kent een moeilijke periode en 2012 zal ook een moeilijk jaar worden. ‘Maar de consument wil een positieve draai geven aan deze recessie. De consument heeft nog geld, maar geeft het alleen bewuster uit’, aldus de trendwatcher. Taak aan de horeca is om dit jaar de consument te verbazen en te verrassen. ‘Maak duidelijk welk product je verkoopt, wees creatief en ga de samenwerking aan met andere bedrijven. De consument is trouw, dus zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden’.

(Bron: www.hospitality-management.nl dd. 11-01-2012)

 

 

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199