Bob-campagne groot succes

De Bob-campagne is volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat een groot succes geworden. Van de Nederlanders kent 95% Bob (de bewust onbeschonken bestuurder) en weet waar hij voor staat. Wezenlijker is dat vier van de vijf rijbewijsbezitters al eens Bob is geweest. Bovendien geeft 18% aan door de campagne vaker Bob-afspraken te maken. Dat blijkt uit onderzoek naar de Bob-campagne. Bijna 90% van de ondervraagden staat positief tegenover het idee om vooraf af te spreken wie er nuchter naar huis rijdt. De campagne krijgt van de respondenten een 7,6 als rapportcijfer. De campagne is ¬Ďduidelijk, niet irritant en informatief ¬í. De Bob-campagne is in december 2001 gestart en in de zomerperiode van dit jaar herhaald. Traditioneel zijn dat periodes waarin meer dan gemiddeld wordt gedronken. Gedurende de campagneperiodes voert de politie extra alcoholcontroles uit. De campagne wordt tenminste drie jaar gevoerd. Medio december start de derde campagneperiode. (Bron: Staatscourant nr. 208)

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199