Amerikaanse jonge drinkers gevoelig voor alcoholreclame

Alcoholreclame zet jongeren aan tot drinken. Dat blijkt uit nieuw Amerikaans universitair onderzoek onder 1900 jongeren van 15-26 jaar. Het onderzoek wordt deze maand gepubliceerd. In gebieden waar meer geld aan alcoholreclame wordt besteed wordt door jongeren meer gedronken dan in gebieden met minder reclame. Het onderzoek wordt gepubliceerd in het tijdschrift `Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine`.
(10-1-2006 9:19:00-Jellinek: De Jellinek is de instelling voor verslavingszorg en -preventie in Amsterdam en de Gooi- en Vechtstreek.)

< terug

Bezoekadres: Smidswater 27, 2514 BW Den Haag | Postadres: Postbus 242, 2501 CE Den Haag | Telefoon: 085 - 273 60 75 | E-mail: info@spiritsnl.nl
Rekeningnummer: NL34ABNA0622643142 | BTW-nummer: NL 81.03.11.756.B.01 | KVK-nummer: 34167199